Łódzka drukarnia Reganta odniosła znaczący sukces w prestiżowym konkursie Art of Packaging 2025, zdobywając główną nagrodę w kategorii „Etykieta”. Wyróżnienie przyznano za innowacyjny projekt etykiety do Herbaty Obiecanej, który stanowi swego rodzaju podróż w czasie do XIX-wiecznej Łodzi. Inspirację dla tej etykiety stanowiła twórczość Władysława Reymonta oraz filmowa adaptacja „Ziemi obiecanej”, w której ożywiono pięć postaci literackich.
Projekt etykiety autorstwa Marka Urbańczyka z Łodzi charakteryzuje się stylizowanymi ramami, przypominającymi dawne lustra, oraz subtelnymi przetarciami i złotymi akcentami. Te elementy nawiązują do bogatej fabrykanckiej historii regionu, oddając hołd przemysłowemu dziedzictwu Łodzi. Zwycięska etykieta łączy estetykę z narracją, zapraszając konsumentów do odkrywania lokalnej kultury i historii.
Oprócz prestiżu, nagroda otwiera nowe możliwości dla drukarni Reganta, ponieważ etykieta będzie reprezentować Polskę w światowym finale WorldStar Packaging Awards 2025, który odbędzie się w Stanach Zjednoczonych. Sukces ten podkreśla rosnącą obecność polskiej branży opakowaniowej na międzynarodowej scenie oraz umacnia reputację Łodzi jako centrum kreatywności i innowacji w dziedzinie designu opakowań.
Źródło: Urząd Miasta Łódź
Oceń: Drukarnia Reganta z Łodzi zdobywa „Oskara opakowań” za etykiety Herbaty Obiecanej
Zobacz Także