W Łodzi dokonano istotnego kroku w kierunku budowy tunelu dalekobieżnego, który ma być częścią Kolei Dużych Prędkości. Złożono pięć ofert w przetargu na realizację tego projektu, który będzie największym przedsięwzięciem budowlanym w Polsce tego typu. Tunel, mający długość 4,6 kilometra, połączy komory „Retkinia” oraz „Fabryczna”. Zakładany budżet oddaje dobrze przygotowane i przemyślane postępowanie przetargowe.
Złożone oferty w przetargu na budowę tunelu dalekobieżnego oscylowały w granicach 2,166 miliardów złotych do 2,797 miliardów złotych brutto. Szczególnie pozytywne jest to, że wszystkie propozycje finansowe mieszczą się w zaplanowanym budżecie, co wskazuje na rzetelność i staranność w procesie przygotowania przetargu. W obecnej fazie przetargu następuje ocena dokumentacji, która pozwoli na wyłonienie zdecydowanego wykonawcy tego prestiżowego projektu.
Docelowo, nowy tunel ma służyć pociągom dalekobieżnym, szczególnie tym kursującym pomiędzy Warszawą a Wrocławiem i Poznaniem. Podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą planowane jest na drugą połowę 2025 roku, co otworzy drogę do rozpoczęcia samej budowy. Dzięki temu projektowi, Łódź staje się kluczowym punktem na kolejowej mapie Polski, co niewątpliwie będzie miało pozytywny wpływ na rozwój infrastrukturalny regionu.
Źródło: Urząd Miasta Łódź
Oceń: Kolej Dużych Prędkości: Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi na horyzoncie
Zobacz Także