Na początku grudnia zakończono prace związane z drążeniem tuneli pod Łodzią, co zostało potwierdzone w najnowszym raporcie z placu budowy. Między dworcami Łódź Kaliska, Łódź Żabieniec a stacją Koziny powstały cztery tunele o łącznej długości ponad 3 kilometrów. W chwili obecnej następują intensywne prace przygotowawcze do uruchomienia pierwszego pociągu, które obejmują proces wypełniania tuneli betonem.
W grudniu 2024 roku rozpoczęto kluczowe etapy związane z wypełnianiem tuneli. W pierwszym z nich zakończono wylewanie betonowej podbudowy przez specjalistyczną maszynę, a aktualnie prace odbywają się w drugim tunelu. Kolejne fazy projektu będą dotyczyły ułożenia warstwy wytłumiającej oraz instalacji szyn, a także dostosowania niezbędnej infrastruktury, takiej jak kanały odwadniające oraz instalacje elektryczne.
Według wykonawcy, budowa postępuje bardzo sprawnie, a dzięki zastosowanej technologii możliwe jest formowanie betonowej konstrukcji z prędkością kilku minut na każdy metr. Do końca roku planowane jest zakończenie wylewania betonu w trzech tunelach. Obecnie wykonano już około 70% całkowitej długości tunelu, a stacje są ukończone w ponad 50%. Ta ogromna inwestycja ma kluczowe znaczenie dla komunikacji w Polsce, ponieważ ma na celu skuteczne połączenie Łodzi z innymi regionami kraju.
Źródło: Urząd Miasta Łódź
Oceń: Postęp prac budowlanych w tunelu pod Łodzią – nowy raport
Zobacz Także