UWAGA! Dołącz do nowej grupy Łódź - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Postęp prac nad budową tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi


Zakończono budowę komory startowej tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi, co otwiera drogę do kolejnego etapu projektu. Już w przyszłym roku rozpocznie się drążenie podziemnej linii, która połączy Łódź Fabryczną z innymi miejscami w kraju. Tunel ma być gotowy do przyjęcia pociągów do 2029 roku, a realizacja tego projektu wymaga ogromnych nakładów materiałowych oraz technologicznych. Przygotowania do całego przedsięwzięcia są w pełnym toku, a machina budowlana ruszy w czwartym kwartale przyszłego roku.

Komora startowa tunelu ma imponującą głębokość prawie 30 metrów oraz kubaturę równą 84 tysiącom metrów sześciennych. Aby zrealizować budowę, wykorzystano około 1500 betoniarek oraz 1700 ton stali i kompozytów. Wspomniane materiały posłużą do stworzenia ściany czołowej, przez którą przeprowadzone będzie drążenie. Specjalna tarcza TBM, która rozpocznie prace w kierunku stacji Łódź Fabryczna, jest na etapie produkcji i przygotowań logistycznych.

Po zakończeniu budowy tunelu, przewiduje się, że w 2029 roku pociągi rozpoczną kursowanie na nowej linii, co znacząco usprawni transport dalekobieżny. Planowane są także dalsze etapy rozwoju infrastruktury, mające na celu skrócenie czasów przejazdu między Warszawą a Wrocławiem. W 2033 roku po oddaniu kolejnego odcinka trasy, przemieszczenie się pomiędzy tymi miastami ma stać się szybsze o całą godzinę. Przy realizacji projektu Kolei Dużych Prędkości korzysta się z najlepszych rozwiązań oraz technologii, aby w jak najkrótszym czasie zrealizować inwestycję, która ma przynieść korzyści mieszkańcom oraz podróżnym w całym kraju.

Źródło: Urząd Miasta Łódź


Oceń: Postęp prac nad budową tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi

Średnia ocena:4.97 Liczba ocen:13


Zobacz Także