Prace nad budową tunelu średnicowego pod Łodzią osiągnęły istotny kamień milowy dzięki zakończeniu drążenia przez tarczę o imieniu Faustyna. Realizacja tego projektu zakończyła się o dwa miesiące wcześniej niż przewidywano. Pierwsze cztery tunele łączące dworzec Łódź Kaliska oraz Łódź Żabieniec ze stacją Koziny zostały już ukończone, co przyczyni się do znaczącej poprawy jakości transportu w mieście.
Osiągnięcia w budowie tunelu to efekt skomplikowanych operacji logistycznych. Tunele, które mają łączną długość przekraczającą 3 kilometry, wymagały wielokrotnego wyjącia tarczy z podziemi oraz odwrócenia jej w celu dalszego drążenia. To więcej niż prosty proces; każda zmiana wymagała precyzyjnego planowania i realizacji, co pokazuje efektywność zespołu pracującego nad tym przedsięwzięciem.
W chwili obecnej prace nad tunelem średnicowym są na półmetku, a wykonanie już 70% podziemnego połączenia stanowi realny postęp w projekcie. Równocześnie prowadzone są prace budowlane stacji na Kozinach, Polesiu i w Śródmieściu, które również zbliżają się do finalizacji. Dzięki zakończeniu budowy, mieszkańcy będą mogli korzystać z szybszego transportu między różnymi częściami Łodzi, co z pewnością zwiększy komfort podróży oraz zmniejszy czas dojazdu do istotnych punktów w mieście.
Źródło: Urząd Miasta Łódź
Oceń: Postęp prac nad tunelem pod Łodzią – Tarcza Faustyna zakończyła drążenie
Zobacz Także