Prace związane z budową tunelu pod Łodzią osiągnęły znaczący kamień milowy, gdy Tarcza TBM Faustyna zakończyła wiercenie. Operacja, która trwała kilka miesięcy, przebiegła szybciej niż planowano, co stanowi ważny krok w kierunku ukończenia inwestycji. Tarcza wywierciła cztery tunele łączące kluczowe dworce, a wydobycie urządzenia na powierzchnię również przebiega według harmonogramu. W ciągu najbliższych tygodni przewidziano dalsze prace związane z demontażem.
W wyniku zakończonych działań, Tarcza Faustyna wydrążyła tunele o łącznej długości przekraczającej 3 kilometry. Praca nie była prosta, ponieważ każdego po zakończeniu wiercenia należało wyjąć maszynę i obrócić ją do kolejnych działań. Obecnie zespół inżynieryjny skupia się na finalizacji tych operacji, a dla potrzeb wydobycia tarczy zaprojektowano nowoczesny dźwig, który ma na celu skuteczne podniesienie elementów z głębokości ziemi.
Jednocześnie prowadzone są równoległe prace nad kolejnym tunelem, w który zaangażowana jest Tarcza TBM Katarzyna, a także trwają przygotowania związane z budową trzech wielokondygnacyjnych przystanków. Nowe stacje na trasie Koziny, Polesie i Śródmieście wkrótce wejdą w ostateczny etap budowy. Zakończenie tej inwestycji ma istotne znaczenie dla poprawy komunikacji w mieście, łącząc Łódź z innymi kluczowymi punktami w Polsce oraz międzynarodowymi szlakami transportowymi.
Źródło: Urząd Miasta Łódź
Oceń: Postępy budowy tunelu w Łodzi: Tarcza Faustyna zakończyła swoje zadanie
Zobacz Także