W Łodzi rozpoczęła się nowa kampania informacyjna, w której T-Mobile Polska współpracuje z Komendą Główną Policji. Celem projektu jest zwiększenie społecznej solidarności w poszukiwaniach zaginionych dzieci. W kontekście tego wydarzenia przypominany o funkcjonującym od 2013 roku systemie Child Alert, który ma na celu szybkie działania w sytuacjach zagrożenia. Kampania ma na celu nie tylko edukację, ale również zachęcenie obywateli do aktywnego udziału w poszukiwaniach.
Statystyki pokazują, że każdego roku zgłasza się około dwóch tysięcy przypadków zaginięcia dzieci w Polsce. Chociaż większość z tych zgłoszeń znajduje szczęśliwe zakończenie, niektóre sytuacje są na tyle poważne, że wymagają pilnych działań. System Child Alert, który świętuje 12-lecie swojego funkcjonowania, jest jednym z kluczowych narzędzi wykorzystywanych przez Policję w takich momentach. Dzięki temu systemowi można błyskawicznie rozpowszechniać wizerunki zaginionych dzieci za pośrednictwem różnych mediów oraz instytucji, co znacząco zwiększa szanse na ich odnalezienie.
W ramach współpracy T-Mobile Polska z Policją przy publikacji komunikatów Child Alert, klienci operatora mają możliwość aktywnie uczestniczyć w poszukiwaniach. Istnieje opcja otrzymywania powiadomień bezpośrednio na telefony, co można zrealizować poprzez wysłanie prostego SMS-a oraz włączenie odpowiednich ustawień w aplikacji „Mój T-Mobile”. Od 2013 roku, pomimo że system był uruchamiany tylko siedem razy, jego skuteczność wynosi 100%, co pokazuje, jak ważna jest czujność społeczeństwa w takich krytycznych sytuacjach. Kampania ma na celu podkreślenie tej mocy społecznej oraz uświadomienie, jak każdy z nas może przyczynić się do bezpieczeństwa najmłodszych mieszkańców.
Źródło: Policja Łódź
Oceń: Nowa kampania informacyjna: T-Mobile i Policja wspólnie dla bezpieczeństwa dzieci
Zobacz Także



