Szkoły w Łodzi eksperymentują z nowymi formami końca lekcji bez dzwonków


W Łodzi coraz więcej szkół podejmuje decyzję o rezygnacji z tradycyjnych dzwonków, co ma na celu poprawę atmosfery w klasach oraz redukcję hałasu. Uczniowie i dyrekcje placówek znajdują nowe metody na synchronizowanie rozpoczęcia i zakończenia zajęć, które są dostosowane do ich potrzeb. Innowacyjne podejście staje się coraz bardziej popularne, a przykład zebrany z kilku szkół pokazuje, że zmiany mogą przynieść pozytywne rezultaty.

W Szkole Podstawowej nr 81 uczniowie sami zainicjowali projekt mający na celu wyeliminowanie dzwonków. Po pomiarach hałasu, które ujawniły, że dźwięk dzwonka jest głośniejszy niż piła spalinowa, dyrekcja zgodziła się na wprowadzenie nowego systemu. Lekcje są teraz regulowane czasem na zegarku, co uczniowie przyjęli pozytywnie, porównując się do „psów Pawłowa” w kontekście tradycyjnych dzwonków.

Inna placówka, Szkoła Podstawowa nr 141, wprowadziła jeszcze bardziej unikalne podejście. W klasach I–III zaprzestano używania dzwonków całkowicie, polegając na nauczycielu, który sam decyduje o czasie przerw oraz długości lekcji. W starszych klasach dzwonek trwa jedynie 2 sekundy, co również spełnia oczekiwania uczniów. Wprowadzenie takich zmian pozwoliło na elastyczność w organizacji zajęć i zmniejszenie hałasu w szkolnych korytarzach.

Źródło: Urząd Miasta Łódź


Oceń: Szkoły w Łodzi eksperymentują z nowymi formami końca lekcji bez dzwonków

Średnia ocena:4.68 Liczba ocen:25


Zobacz Także