Piotr Bednarek


Piotr Bednarek, urodzony 13 grudnia 1961 roku w Łodzi, to ceniony polski kierowca wyścigowy, który może poszczycić się imponującym dorobkiem w postaci trzech tytułów mistrza Polski oraz czterech tytułów wicemistrza Polski.

Kariera Piotra Bednarka rozpoczęła się w 1978 roku od rywalizacji w gokartach o pojemności 125 cm3. Już w latach 1981–1983 brał udział w wyścigach, startując seryjnym Fiatem 126p. Jego przełomowym momentem był rok 1984, kiedy to w kieleckiej edycji Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski (WSWP) zajął miejsce w pierwszej dziesiątce, prowadząc zmodyfikowanego Fiata 126p o mocy 57 KM. W kolejnych latach nie tylko kontynuował starty w WSWP, ale także zasłynął na trasach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski.

W 1992 i 1993 roku zdobył tytuł Mistrza Polski w WSWP, co stanowiło istotny sygnał do dalszego rozwoju w swojej karierze.

Rok 1994 był przełomowy, ponieważ przesiadł się na BMW E30 318is. Z tym samochodem wywalczył tytuł wicemistrzowski w wyścigach płaskich grupy H oraz uplasował się na szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej WSWP. Z kolei w 1995 roku, po modyfikacjach, w tym wymianie silnika, jego BMW zyskało dodatkowe 80 KM, co pozwoliło na liczne zwycięstwa w wyścigach zarówno płaskich, jak i górskich, aż do 1999 roku, kiedy to regularnie zajmował miejsca na podium w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski.

W 2000 roku zbudowano dla niego nowy pojazd na bazie BMW M3 E36, którym rozpoczął zdobywać czołowe miejsca w eliminacjach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Chociaż w roku 2001 nie udał się powrócić do wysokiej formy, podjął decyzję o gruntownej przebudowie auta. Sezon 2002 przyniósł mu następnie tytuł Mistrza Polski w klasie do 3500 cm3 oraz szóstą lokatę w klasyfikacji generalnej.

Rok 2003 zakończył na szóstej pozycji w Grand Prix Polski, a w 2005 roku przeszedł do Alfy Romeo GTA, z którą wywalczył drugie miejsce w klasie do 2000 cm3 oraz szóstą lokatę w klasyfikacji generalnej Grand Prix Polski. W 2006 roku ponownie zajął miejsce na podium w klasyfikacji generalnej tej samej klasy.

Warto wspomnieć, że w 2006 roku wziął udział w 25-godzinnym FUN CUP w Spa, gdzie pomimo dużej rywalizacji osiągnął 24 miejsce, a przez długi czas znajdował się na 9 pozycji.

Dzięki uprzejmości Macieja Stańco, w 2008 roku usiadł za kierownicą Ferrari F430 w specyfikacji GT3, jednak sezon okazał się pechowy z powodu awarii samochodu. Następnie, w ramach współpracy z zespołem Premium Motorsport Poland, przez kolejne trzy lata startował w Audi R8, co pozwoliło mu regularnie zajmować miejsca w pierwszej dziesiątce Mistrzostw Polski GT3.

Na zakończenie, rok 2012 był czasem budowy i rozwoju wyścigowej wersji Mercedesa SLS AMG GT3, który z pewnością doda nową jakość do jego dotychczasowych osiągnięć.


Oceń: Piotr Bednarek

Średnia ocena:4.88 Liczba ocen:13