Michał Kocimski to wybitny polski oboista oraz dyrygent, który przyszedł na świat 4 kwietnia 1976 roku w Łodzi.
Jego talent muzyczny oraz pasja do sztuki klasycznej sprawiły, że stał się ważną postacią w polskim środowisku muzycznym.
Życiorys
„Michał Kocimski to utalentowany artysta, który ukończył Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie kształcił się w klasie oboju pod okiem Józefa Ciepłuchy. Jego edukacja rozwijała się dalej w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (aktualnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina), gdzie w 2006 roku zrealizował dyrygenturę symfoniczno-operową w klasie Bogusława Madeya oraz Ryszarda Dudka. W okresie od 2006 do 2010 roku pełnił funkcję asystenta Tadeusza Kozłowskiego w Teatrze Wielkim w Łodzi, współpracując z wieloma uznanymi artystami, takimi jak Andrea Licata, Claudio Desderi czy Yaacov Bergman.
W szczególnym momencie swojej kariery, w 2009 roku, Michał Kocimski otrzymał prestiżowe zaproszenie od Plácido Domingo do poprowadzenia orkiestry Teatru Wielkiego w Łodzi podczas uwertury do koncertu z okazji 90-lecia Województwa Łódzkiego. To znaczące wydarzenie podkreśliło jego pozycję w świecie muzyki.
Warto przypomnieć gesty Dominga wobec młodych łódzkich artystów. Pierwszym utworem wieczoru dyrygował Michał Kocimski (potem zmienił go Eugene Kohn), a do zaśpiewania ostatniego, piątego bisu (…) zaprosił młodego tenora Arnolda Rutkowskiego.
Od 2010 roku Michał Kocimski zyskał status etatowego dyrygenta Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie zadebiutował jako kierownik muzyczny przy realizacji baletu „Romeo i Julia” autorstwa Siergieja Prokofjewa (premiera miała miejsce 23 stycznia 2010 roku).
Michał Kocimski, który poprowadził Orkiestrę Teatru Wielkiego w Łodzi, zasłużył na wielkie brawa, a wypada zaznaczyć, że był to jego premierowy debiut (…).
W trakcie swojej kariery artystycznej, Michał pełnił również rolę kierownika muzycznego podczas wznowienia przedstawienia „Królewna Śnieżka” Bogdana Pawłowskiego (28 stycznia 2011 roku) oraz w premierze widowiska multimedialnego pt. „Spotkania w dwóch niespełnionych aktach” Krzysztofa Knittla i Ewy Wycichowskiej (29 kwietnia 2011 roku), podczas którego przyciągał uwagę widowni swoim charakterystycznym czerwonym irokezem.
Michał Kocimski współpracował z wieloma renomowanymi instytucjami, w tym z Sinfonią Varsovią, Teatrem Muzycznym w Gdyni, Filharmonią Łódzką, Płocką Orkiestrą Symfoniczną oraz Akademią Muzyczną w Łodzi. „
Przypisy
- Liberté!, Katarzyna Woźniak, Balet brzmiał, ale nie wyglądał…
- Gazeta.pl, Jędrzej Słodkowski, Finalista: Placido Domingo na 90-lecie Łódzkiego
- Dziennik Łódzki, Anna Pawłowska, Błękitna rapsodia młodych łódzkich muzyków
- Maestro.net.pl, Anna Leszkowska, Poznańsko-łódzki mix, czyli podróż sentymentalna Ewy Wycichowskiej
- Strona Teatru Wielkiego w Łodzi, Opis spektaklu Spotkania w dwóch niespełnionych aktach.
- Strona Teatru Wielkiego w Łodzi, Opis spektaklu Królewna Śnieżka. [dostęp 30.09.2011 r.]
- Strona Teatru Wielkiego w Łodzi, Opis spektaklu Romeo i Julia. [dostęp 30.09.2011 r.]
Pozostali ludzie w kategorii "Kultura i sztuka":
Jan Sosiński | Paweł Stasiak | Piotr Janczerski | Adek Drabiński | Feliks Garfinkel | Wojciech Walasik | Marzena Bomanowska | Aleksander Kraśniański | Łukasz Klaus | Andrzej Lipiński (reżyser dźwięku) | Zofia Saretok | Miriam Ulinower | Monika Kuszyńska | Michał Filipiak | Witold Krymarys | Henryk Jóźwiak (muzyk) | Antoni Królikowski | Egon Fietke | Marcelo Zammenhoff | Marcin BrzozowskiOceń: Michał Kocimski